Email: [email protected] 

Tel: 019-223838

Fri frakt belysning i Sverige över 500kr

 

0

Köp- och leveransvillkor

Leverans

Leverans av produkter sker antingen direkt från vår leverantör eller direkt av oss på LampLagret Örebro. Sker leverans från LampLagret Örebro skickas godset med DHL Servicepoint. Detta innebär att du hämtar ut din/dina produkter på ett utlämningsställe nära dig såsom Ica, Statoil hos tobaksbutiker mm. Du får ett sms meddelande om när det är dags för hämtning från respektive ställe. LampLagret levererar ej produkter mot postförskott. 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Returer

Vi tar ej emot returer när det gäller glödlampor!

Om du mottagit en vara som inte passar:    

Då returnerar du varan och  samt betalar för returfraktkostnaden själv. Du som kund har full retur rätt i 14 dagar. För att kunna returnera en produkt så måste den ligga i sin orginalförpackning och i oskadat/felfritt skick. Dina pengar betalar vi tillbaka då vi mottagit returen och ser att produkten är i gott skick. 

Om du mottagit en defekt vara:  

Skulle en produkt vara defekt så skickar vi en ny utbytesprodukt till dig utan kostnad via DHL Servicepoint. Du returnerar den defekta varan på samma servicepoint utlämningställe där du hämtade den nya varan. Du får en adress sedel från oss som du kan använda till returpaketet. Kostnaden för returfrakt står vi för.

Tänk på att! 

Om du upptäcker skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.

Göra en beställning

Om du bestämmer dig för att handla i vår webbshop så väljer du den produkt du önskar. Produkten läggs då i varukorgen. Undrar du vad du har lagt i varukorgen så klickar du bara på länken "Varukorgen" uppe i högra hörnet. Om du har gjort klart och skall betala så klickar du uppe i högra hörnet på länken "Kassa". Programmet leder dig då vidare till att skapa ett konto med användarnamn och lösenord. Följ bara programmets guidning. Du kan välja ett betala med ditt betal/kontokort via Payson eller välja fakturalösningen via Klarna. Beställer du en order under 500 kr tillkommmer en fraktkostnad på 69 kr. Handlar du för minst 500 kr och uppåt så är det fraktfritt.

Betalningsalternativ & Priser

Klarna:

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

Klarna Faktura:

Betalningsvillkor 10 dagar. När du väljer att betala mot faktura görs en kreditupplysning på ditt person- eller organisationsnummer. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.

Personuppgiftslagen:

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Priser:

Var medveten om att priser i den fysiska Örebro butiken kontra webbutiken kan variera. Priserna du ser i webbutiken är priser inkl. moms. När du som är betalare bor utanför Sverige och betalar med ditt kontokort så drar webbutikens betalningsprogram bort den svenska momsen automatiskt.

Outlösta Paket

När en vara ej blir uthämtad från utlämmningsstället resulterar det från DHL´s sida i en automatisk retur till LampLagret i Örebro. Detta brukar oftast ske efter en två veckors period efter att flera sms påminnelser skickats till dig som kund. SMS meddelanden sker per automatik från utlämmningsstället sida, ingenting som LampLagret styr över. I dessa fall då paket är outlösta och returnerade till LampLagret i Örebro sker detta:

Betald Faktura:        

Om kund betalat via faktura så återbetalar LampLagret summan men behåller 150kr för returfraktkostnaden.

Obetald Faktura:      

Om kund har en obetald faktura tar vi bort det mottagna returnerade varorna från fakturan. Fakturan ändras till en fraktkostfaktura med en summa på 150 kr inkl. moms för returfraktkostnaden och 20 kr i faktura avgift. Denna faktura får du skickat som en E-faktura. Obs! Detta innebär att ursprungs fakturan ifråga finns kvar som obetald, men innehåller nu endast kostnaden för returfrakt 150kr. Detta betalar du som kund som vanligt.

Fraktinfo

LampLagrets Importprodukter:  

Import produkter kan ta lång tid att få hem om vi ej har produkten på lager. Vissa leverantörer kan ta en månad eller mer att få hem. Eichholtz, Authentic Models, BTC och Mullan är sådana leverantörer. Så ha förståelse för detta samt tålamod med leverans!

Belysning Inom Sverige:

LampLagret levererar belysningsprodukter fraktfritt inom Sverige över köpsumman 500 kr. Under köpsumman 500 kr så debiterar vi automatiskt en fraktkostnad på 50 kr.

Belysning utanför Sverige (Norge, Danmark och Finland):

Se fliken belysning och möbler utanför Sverige nedan.

Möbler inom Sverige:

Vid beställning av möbler inom Sverige tar LampLagret Örebro ut fraktkostnaden pga. sin tyngd och skrymm. Vi meddelar dig vad fraktkostnaden blir via e-mail.

Din frakt betalning gör du via vårt IBAN och swift nummer som vi också meddelar dig. När du har via e-mail skickat en kopia på ditt betalningskvitto till oss på adressen: [email protected] så skickar vi dina produkter som du har beställt. 

Belysning & Möbler utanför Sverige:

Vid beställning av belysning och möbler tar LampLagret Örebro ut den aktuella fraktkostnaden. Vi meddelar dig vad fraktkostnaden blir via e-mail. Din frakt betalning gör du via vårt IBAN och swift nummer som vi också meddelar dig. När du har via e-mail skickat en kopia på ditt betalningskvitto till oss på adressen: [email protected] så skickar vi dina produkter som du har beställt.

Betalningsalternativ

Klarna:

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

Klarna Faktura:

Betalningsvillkor 10 dagar. När du väljer att betala mot faktura görs en kreditupplysning på ditt person- eller organisationsnummer. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.

Personuppgiftslagen:

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Telefonnummer:

DHL:  077-1345345

Klarna:   08-12012030

Produkten har blivit tillagd i varukorgen