Email: [email protected]

Tel: 019-223838

Fri frakt belysning i Sverige över 1000kr

 

0

Köp- och leveransvillkor

 

Betalningsvillkor

På LampLagret använder vi Qliro Checkout som vår betalningslösning för ett smidigt och säkert köp för vår kund.

Genom att klicka på "Slutför Köp" så godkänner du Qliros Villkor samt våra Köpvillkor.

Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Qliro Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar från Qliro påverkar inte på något sätt din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Om man inte beviljas kredit vid val av Qliro Faktura eller Qliro Delbetalning som betalmetod, behöver man välja ett annat betalningssätt som Swishkortbetalning eller Qliro Direkt, alternativt kontakta Qliro.

Mer information och fullständiga villkor om Qliros betalsätt hittar du hos qliro.se. För information om din betalning kontakta Qliros kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på qliro.se under Mina sidor.

Alla sidor där du som kund lämnar personliga uppgifter vid köp är så kallade säkra sidor (krypterad överföring). Kortbetalningen sker över en säker uppkoppling med SSL-certifikat utfärdat av Rapid SSL.

Returer och Ångerrätt

Som såväl privatkund som företagskund har du 14 dagars ångerrätt och 30 dagar returrätt från det att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick i originalförpackning. Returfrakt betalas av kunden om inget annat avtalats. Spara ditt inlämningskvitto.

Kontakta gärna Kundtjänst vid retur, antingen om du vill beställa en retursedel eller om du bara vill fråga något. Vill du reklamera något ska du alltid kontakta Kundtjänst först.

Varan ska förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Om du vill byta en vara måste du själv skicka tillbaka produkten du inte vill ha och göra en ny order via vår webshop. Din nya order behandlas separat från din retur.

Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss inom 14 dagar så hjälper vi dig med hur du går vidare. Felleveranser som upptäcks efter 14 dagar kan vi tyvärr inte behandla, därför rekommenderar vi att man alltid kontrollerar sina varor så fort man mottagit dem och kontaktar oss direkt vid eventuella felleveranser.

Vi åtar oss att byta felaktiga eller trasiga produkter. Vill köparen ej ha någon ny produkt anses reklamationen istället vara ångerrätt och behandlas som en sådan. Se Ångerrätt & Returer. Köparen har ej rätt att kräva ytterligare ersättning eller andra anspråk mot säljaren.

Som privatperson har du 1 års garanti samt reklamationsrätt i 2 år från det du mottog leveransen. Reklamationen måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Fel som täcks av garanti och reklamation gäller endast ursprungliga fel som redan fanns i produkten vid leverans. Fel som uppkommer p.g.a. egen åverkan på produkten utöver normalt användande täcks ej av garanti.

Vi lämnar ingen livslängdsgaranti på våra glödljuslampor. Vi tar ej emot returer när det gäller glödlampor.

Om du mottagit en vara som inte passar:    

Då returnerar du varan och samt betalar för returfraktkostnaden själv. Du som kund har full retur rätt i 14 dagar. För att kunna returnera en produkt så måste den ligga i sin orginalförpackning och i nyskick. Dina pengar betalar vi tillbaka då vi mottagit returen och ser att produkten är i nyskick. 

Om du mottagit en defekt vara:  

Skulle en produkt vara defekt så skickar vi en ny utbytesprodukt till dig utan kostnad via DHL Servicepoint. Du returnerar den defekta varan på samma servicepoint utlämningställe där du hämtade den nya varan. Du får en adress sedel från oss som du kan använda till returpaketet. Kostnaden för returfrakt står vi för.

Leverans

Leverans av produkter sker direkt av oss på LampLagret Örebro. Leverans från LampLagret Örebro skickas med DHL Service point. Detta innebär att du hämtar ut din/dina produkter på ett utlämningsställe nära dig såsom Ica, Statoil hos tobaksbutiker mm. Du får ett sms meddelande om när det är dags för hämtning från respektive ställe. LampLagret levererar ej produkter mot postförskott. 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Tänk på att! 

Om du upptäcker skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. 

Leveranstid

Leveranstiden för produkter som finns i lager är 1-4 dagar. Vi behandlar ordrar omgående och skickar normalt sett samma dag eller dagen efter om allt finns i lager. Produkter som måste beställas från leverantör kan ta längre tid att leverera - kontakta oss om ni vill ha lagerstatus eller leveransdatum. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet om detta görs innan leveransen har lämnat LampLagrets lager.

 

Privatkunder

Fraktkostnaden för privatpersoner är vid mindre paket 49kr och levereras till ett ombud där du själv hämtar ut ditt paket. Väger paketet mer än 0,4kg så kostar frakten 69kr.

Frakter där det kräver specialfrakt, såsom långa lysrör eller skrymmande paket, skickas med DB Schenker hemleverans och kostar 195kr. Leveransen blir 2-5 dagar då detta ska aviseras och levereras hem.

OBS! När du beställt en vara är det du som kund som är ansvarig för att rätt leveransuppgifter har uppgetts och att du kan legitimera dig för att hämta ut paketet. Efter att vi har skickat ut paketet har vi ingen möjlighet att ändra leveransadress eller namn på paketet. Eftersom avisering sker via SMS är det viktigt att du anger ett mobilnummer som kan ta emot SMS.

När du mottagit din leverans, kontrollera din order direkt och meddela oss på kundtjänst om något skulle saknas eller vara skadat.

Företagskunder

Direktleverans dagtid kostar 99kr. Direktleveranser kräver att någon är på plats och kan ta emot leveransen. Företagsnamnet ska finnas tydligt på adressen för att DB Schenker ska kunna leverera.

 

Göra en beställning

Om du bestämmer dig för att handla i vår webbshop så väljer du den produkt du önskar. Produkten läggs då i varukorgen. Undrar du vad du har lagt i varukorgen så klickar du bara på länken "Varukorgen" uppe i högra hörnet. Om du har gjort klart och skall betala så klickar du uppe i högra hörnet på länken "Kassa". Programmet leder dig då vidare till att skapa ett konto med användarnamn och lösenord. Följ bara programmets guidning. Du kan välja ett betala med ditt betal/kontokort via Payson eller välja fakturalösningen via Klarna. Beställer du en order under 1000 kr tillkommmer en fraktkostnad på 69 kr. Handlar du för minst 1000 kr och uppåt så är det fraktfritt.

Betalningsalternativ & Priser

Personuppgiftslagen:

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Priser:

Var medveten om att priser i den fysiska Örebro butiken kontra webbutiken kan variera. Priserna du ser i webbutiken är priser inkl. moms. När du som är betalare bor utanför Sverige och betalar med ditt kontokort så drar webbutikens betalningsprogram bort den svenska momsen automatiskt.

Alla priser är angivna i SEK, du kan välja om du vill visa priserna inklusive eller exklusive moms.

Outlösta Paket

Om paket kommer i retur ej uthämtat eller om företaget inte finns anträffbart förbehåller vi oss rätten att debitera samtliga kostnader som uppstår i samband med denna retur. Denna kostnad uppgår idag till 250kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Denna avgift dras av från din återbetalning vid retur. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

När en vara ej blir uthämtad från utlämmningsstället resulterar det från DHL´s sida i en automatisk retur till LampLagret i Örebro. Detta brukar oftast ske efter en eller två veckors period efter att flera sms påminnelser skickats till dig som kund. SMS meddelanden sker per automatik från utlämmningsstället sida, ingenting som LampLagret styr över. I dessa fall då paket är outlösta och returnerade till LampLagret i Örebro sker detta:

Betald Faktura:        

Om kund betalat via faktura så återbetalar LampLagret summan men behåller 150kr för returfraktkostnaden.

Obetald Faktura:      

Om kund har en obetald faktura tar vi bort det mottagna returnerade varorna från fakturan. Fakturan ändras till en fraktkostfaktura med en summa på 150 kr inkl. moms för returfraktkostnaden och 20 kr i faktura avgift. Denna faktura får du skickat som en E-faktura. Obs! Detta innebär att ursprungs fakturan ifråga finns kvar som obetald, men innehåller nu endast kostnaden för returfrakt 150kr. Detta betalar du som kund som vanligt.

Fraktinfo

LampLagrets Importprodukter:  

Observera! Att import produkter kan ta lång tid att få hem om vi ej har produkten på lager. Vissa leverantörer kan ta en månad eller mer att få hem. Eichholtz, Authentic Models, BTC och Mullan är sådana leverantörer. Så ha förståelse för detta samt tålamod med leverans.

Belysning Inom Sverige:

LampLagret levererar belysningsprodukter fraktfritt inom Sverige över köpsumman 1000 kr. Under köpsumman 1000 kr så debiterar vi automatiskt en fraktkostnad på 69 kr.

Belysning utanför Sverige (Norge, Danmark och Finland):

Se fliken belysning och möbler utanför Sverige nedan.

Möbler inom Sverige:

Vid beställning av möbler inom Sverige tar LampLagret Örebro ut fraktkostnaden pga. sin tyngd och skrymm. Vi meddelar dig vad fraktkostnaden blir via e-mail.

Din frakt betalning gör du via vårt IBAN och swift nummer som vi också meddelar dig. När du har via e-mail skickat en kopia på ditt betalningskvitto till oss på adressen: [email protected] så skickar vi dina produkter som du har beställt. 

Belysning & Möbler utanför Sverige:

Vid beställning av belysning och möbler tar LampLagret Örebro ut den aktuella fraktkostnaden. Vi meddelar dig vad fraktkostnaden blir via e-mail. Din frakt betalning gör du via vårt IBAN och swift nummer som vi också meddelar dig. När du har via e-mail skickat en kopia på ditt betalningskvitto till oss på adressen: [email protected] så skickar vi dina produkter som du har beställt.

Betalningsalternativ

Presentkort:

Presentkort gäller endast i Lamplagrets butik i Marieberg, Örebro.

Personuppgiftslagen:

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Telefonnummer:

DHL:  077-1345345

Mailadresser/telefonnummer

Anledningen till att vi kräver dessa uppgifter är för att du ska kunna få en orderbekräftelse samt att vi behöver ditt mobilnummer för att kunna skicka en SMS-avisering.

Force majeure

LampLagret.se är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc.

Tvist

Vid eventuell tvist löses detta av Allmänna reklamationsnämnden (ARN)

Lampgrossen kommer att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen